Skip to main content

E-ZY Support & FAQ

  • Nieuw support ticket aanmaken

    Hoe maak je een support ticket aan?

    Voor een supportvraag gebruik je het formulier onder aan deze pagina of stuur je als een gewone e-mail. Gebruik het e-mailadres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. dan kunnen wij het verzoek op de juiste manier verwerken.

    Om een support ticket snel en efficiënt op te kunnen pakken, hebben wij informatie nodig over de omgeving waar de supportvraag over gaat. 

    In bepaalde situaties vragen wij altijd te beginnen met uit te loggen, de browser of app te sluiten en opnieuw te openen en opnieuw in te loggen. Vaak wordt een probleem daardoor al opgelost.

    Zover van toepassing, vermeld altijd belangrijke zaken als;

    1. Vermeld in het onderwerp kort en concreet het probleem.
    2. Vermeld stap voor stap welke handelingen uitgevoerd moeten worden om het probleem te kunnen reproduceren.
    3. Voeg, indien mogelijk, een of meerdere screenshots toe.
    4. Welke webbrowser gebruik je. (De voorkeur hebben: Chrome, Firefox, Edge)
    5. Welke smartphone: Android / IOS en welke versie.
    6. Vermeld de volledige titel van de training.
    7. Vermeld het e-mailadres van de deelnemer waar het ticket betrekking op heeft.
    8. Vermeld datum en tijdstip van de foutmelding.
    9. Omschrijf duidelijk de handelingen die je zelf al hebt geprobeerd, zodat we je niet hetzelfde nogmaals laten testen.
    10. Voeg eventueel screen shots toe van de foutmelding.

    Hoe beter wij weten in welke omgeving je werkt en welke handelingen je uitvoert, des te beter kunnen wij proberen het probleem te reproduceren en jou van de beste oplossing voorzien.

    Hoe beter jij het probleem beschrijft, hoe sneller wij het kunnen oplossen. 

     

  • Handleidingen downloaden

    De nieuwste versies van de handleidingen kunnen via deze link gedownload worden:

    https://e-zylearning.nl/handleidingen

    Je komt dan op onze website van 'SuccesTrainer'.  Daar gebruiken wij software om de handleidingen te distribueren. 

    Kies bij voorkeur de eerste optie om alle handleidingen in één zip bestand te downloaden. Je beschikt dan in één keer over alle handleidingen. 

    Klik op de knop 'Download' om de handleiding aan te vragen.

    Als beveiliging wordt een e-mailadres gevraagd. Naar dit adres wordt een unieke link verzonden waarmee de betreffende handleidingen kunnen worden gedownload.

     

  • Mijn account is al actief. Hoe kan ik me weer aanmelden?

    Via deze link:  https://leren.micro-training.com/ kun je inloggen via de webclient van het E-ZY platform. 

    Hier kun je testen of het e-mailadres en wachtwoord correct zijn op het platform.

    Via deze link kan ook een nieuw wachtwoord aangemaakt worden.
    Gebruik daarvoor de functie 'Wachtwoord vergeten'. 

    Om de Microtraining app op je smartphone te installeren kun je deze linkjes vanaf je telefoon gebruiken;

    iOS: Apple App Store

    Android: Google Play Store

    TIP: Voor de beste 'leer-beleving' kun je het beste via de app werken.

     

  • Na het aanvragen van een nieuw wachtwoord lukt het inloggen niet

    Je hebt een nieuw wachtwoord aangevraagd en nu lukt het inloggen via de webclient of in de app niet meer.

    Probeer eerst via de webclient of de inlognaam (jouw e-mailadres) en jouw nieuwe wachtwoord herkent worden.

    1. Test of je via een andere browser of via een incognito venster wel kunt inloggen,
      indien JA:
      • Open deze webpagina: https://leren.micro-training.com/ 
      • Voer een harde refresh uit van het browservenster door tegelijk op de knoppen: CTRL + F5 te drukken.
      • Typ vervolgens het wachtwoord in het wachtwoord veld.
      • Typ daarna jouw e-mailadres in.
        Hiermee voorkom je dat de browser zelf de gegevens gaat invoeren.
      • Klik met de muis op 'Log in'
        Het inloggen zou nu weer moeten lukken

    indien NEE:

      • Indien het niet lukt stuur dan een support e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en vermeld;
        • het juiste e-mailadres en
        • de browser waarmee je dit getest hebt. 

    TIP: Sla bij voorkeur inlog gegevens NOOIT op in een browser cache. Andere gebruikers van dezelfde pc kunnen dan met jouw gegevens inloggen. 

     

  • Domein automatische e-mail

    Vanaf welk domein wordt de automatische e-mail vanuit het leerplatform verzonden?

    Dit heb je bijvoorbeeld nodig om ons als afzender op de 'vertrouwde e-mail' lijst te zetten, zodat onze e-mail niet bij spam terecht komt. 

    De afzender is: Microtraining Leren --> Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

    SPAM

    Doordat wij veel e-mails tegelijk versturen zodra een nieuwe training start, kan het in uitzonderlijke gevallen voorkomen dat strenge spamfilters onze e-mail als ongewenste e-mail aanduiden. 

    Ons advies is om de IT te vragen om ons domein micro-training.com op de lijst met vertrouwde afzenders te zetten.

     

     

  • Ik heb mijn aanmeld e-mail niet ontvangen

    Ik heb de e-mail om mijn account aan te melden niet ontvangen of ik ben te laat met mij aan te melden en nu is de link na 30 dagen vervallen.

    Kan de aanmeld link opnieuw verzonden worden?

    Ja, de aanmeld link kan zolang als de training duurt opnieuw verzonden worden. Vraag dit aan bij je trainer. 

    Je kunt hiervoor ook een ticket aanmaken. Vermeld dan het juiste e-mailadres en via welke organisatie of bedrijf je een training volgt. Wij verzenden dan binnen 24 uur een nieuwe link.

    Activeringslink mail niet ontvangen

    Het kan altijd voorkomen dat een mail niet opgemerkt wordt of in de spam map terecht komt. We kunnen er hooguit op wijzen om ook die map af en toe te controleren.
    Mocht een mail geweigerd worden door een spamfilter of foutief gebruikt adres, dan krijgen wij daar in de meeste gevallen een waarschuwing van en pakken dat meteen op door de activeringsmail opnieuw te verzenden of contact op te nemen met de trainer.

    Stuur vanaf het e-mailadres waarmee je je aanmeld een e-mai naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. met het verzoek een nieuwe aanmeldlink te versturen. Indien het e-mailadres bekend is wordt zo snel mogelijk een nieuwe aanmeldlink verzonden. 

    Zelf verzenden naar eigen deelnemer?

    Ben je E-ZY partner en je wilt de aanmeld e-mail van een deelnemer zelf opnieuw verzenden?

    • Log in als PARTNER.
    • Open het menu Deelnemers (linker kolom).
    • Zoek de betreffende deelnemer op via naam of e-mailadres.
    • Controleer of het vakje [actief] voor de naam leeg is.
    • Indien leeg
      • Klik helemaal aan het einde van de regel op het pijltje - rechts op de knop Aanpassen
      • Kies de optie Activering verzenden.
      • De link wordt nu opnieuw verzonden.
      • Mocht de e-mail binnen 20 minuten nog niet ontvangen zijn, kies dan de optie kopieer activeringslink en plak de unieke link in een nieuwe e-mail en verzend deze aan de betreffende deelnemer.

    • Is het 'actief' vakje wel gevuld: 
      • Dan is de deelnemer actief binnen het platform en zal de training in de app verschijnen. De deelnemer kan dan eventueel een nieuw wachtwoord aanvragen mocht deze niet meer bekend zijn.
      • Een nieuw wachtwoord kan via de optie 'Wachtwoord vergeten' via deze link: https://leren.micro-training.com/ aangevraagd worden.  

     

     

  • Link om aan te melden werkt niet en geeft foutmelding

    Om je account te activeren dien je éénmalig een wachtwoord aan te maken. Daarvoor ontvang je een persoonlijke e-mail met een unieke link.

    Deze link lijkt op;

    https://leren.micro-training.com/leren-server/activation.xhtml?t=213cd33c-e1f412364-s8bc3d1104e3f1r466

    Deze link is slechts éénmalig en tijdelijk te gebruiken (maximaal 20 dagen), is uniek en alleen voor jou bedoeld.
    Een andere deelnemer heeft niets aan deze link. 

    Mocht de link niet meer werken, vraag dan via een e-mail aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of via je trainer een nieuwe link aan.

    LET OP:
    Deze link is uniek, persoonlijk en maar éénmaal te gebruiken. Werkt deze link niet meer dan zal je een nieuwe moeten aanvragen. 
    Controleer eventueel of je account al actief is door de optie 'Wachtwoord vergeten' te gebruiken. Indien je e-mailadres bekend is ontvang je binnen enkele minuten een e-mail om je wachtwoord te herstellen. (https://leren.micro-training.com/)

     

  • Waar kan ik de leer-APP downloaden

    Open op je smartphone een van de onderstaande linkjes;

    Voor iOS/Apple: Apple App Store

    Voor Android: Google Play Store

    Of start de app-store op je smartphone en zoek naar:  Microtraining

    Hier vind je een uitgebreide online handleiding voor Android én IOS; https://microtraining.app/

     

  • Leren via de browser

    Wij adviseren om het leren zoveel mogelijk via de app te doen. Daar is de leerbeleving het beste. De app werkt sneller en is vooral voor de korte leerinterventies ideaal. 

    Als browser adviseren wij Chrome, FireFox, Edge en Safari. Ook via andere op chrome gebaseerde browsers moet de leeromgeving probleemloos werken, alleen testen wij daar niet actief op. 
    Via de browser leren verleid vaak tot langer leren dan effectief is.

    Via de browser leren (webclient) gaat iets langzamer

    Het is bekend dat via een browser het doorlopen van de leerkaarten (vragen) wat langzamer kan verlopen. Dit hangt veelal af van je lokale omgeving, zoals, browser cache, snelheid pc, optimalisatie Java en je internet belasting. 

    TERUG naar vorig scherm
    Dit verdient enige aandacht indien je de training via de browser volgt.

    Gebruik nooit de terug functie van de browser, maar werk met de opties in de app zelf. 
    Gebruik je (per ongeluk) de terug optie van de browser, dan verlaat je de webclient en kom je in een soort pauze scherm.

    Je kunt de webclient sessie alleen herstellen door de betreffende browsertab te sluiten en een nieuwe sessie te starten. 

    Het lijkt er dan op dat je als het ware uit de app verwijderd bent.
    De webclient in een browser werkt in een 'iframe', dat is een soort eigen venster.
    Gebruik de terug knop van de webclient zelf om bijvoorbeeld vanuit een video weer terug naar documenten te gaan.

    Gebruik de knop Annuleren als je het beantwoorden van vragen wilt onderbreken.

    Ook de browserversie onthoud altijd hoe ver je in een training gevorderd bent, dus mocht je browser tijdens de training sluiten, je vorderingen tot dat moment zijn opgeslagen. 

     

  • Vragen komen heel erg vaak terug

    Vragen noemen wij leerkaarten. Door het beantwoorden van vragen ben je ondertussen aan het leren. Deze leerstappen maak je om de kennis te borgen. Een vraag wordt vaker herhaald om dit borgen te kunnen meten. Wordt een vraag maar één maal gesteld, dan zou je deze immers toevallig goed gegokt kunnen hebben.

    Het borgen van kennis via het leerstappensysteem werkt als volgt.
    De training bestaat bijvoorbeeld uit zo'n 30 leerkaarten. Het algoritme staat bijvoorbeeld op 'level leren 3'.
    Elke vraag dient hierdoor 3 maal in rij correct beantwoord te worden. In totaal dient een deelnemer dus minimaal (30x3=) 90 leerstappen (vragen) te doorlopen.
    Beantwoord je een leerstap fout, dan begint de reeks van '3' weer opnieuw.
    Beantwoord je een vraag 1 maal fout en daarna 3 maal op rij goed, dan heb je 4 leerstappen in totaal gemaakt, waarvan 3 goed en 1 fout.

    De antwoorden staan telkens als een leerstap voorbij komt in een andere volgorde.

    Nog een voorbeeld;
    Je beantwoord een leerstap 2 maal juist en vervolgens twee maal fout, dan begint de teller van '3' steeds weer opnieuw. Heb je vervolgens 3 leerstappen in rij goed beantwoord, dan is ook deze leerstap 'geborgd' volgens de MicroTraining didactiek.
    De som wordt in dit geval: Totaal aantal leerstappen zijn dan 7, waarvan 5 goed en 2 fout.

    Doorlopen leerstappen in procenten

    Je moet als deelnemer bewijzen dat je de kennis opgenomen hebt, dus na elke fout beantwoorde leerstap begint de reeks van '3' weer opnieuw. Het uitdrukken in procenten is een beetje ongelukkig bij dit leerstappen systeem. Bij 30 leerkaarten is 90 leerstappen gelijk aan 100% als je elke vraag exact 3 maal goed beantwoord.
    Maar maak je ergens een fout dan is 34 pas 100%. het systeem kan niet weten hoeveel fouten je gaat maken en moet het percentage dus altijd bijstellen.
    Het percentage is daardoor bij benadering, om je enigszins aan te kunnen geven hoe ver je in het leerproces bent. Het is stimulerend bedoeld.

    Uiteindelijk heeft iedereen aan het einde van de training, na het doorlopen van ale leerstappen, de kennis geborgd. De een heeft daar meer leerstappen voor nodig dan de ander en dat maakt het leertempo individueel.
    Gelukkig leer je in dit systeem écht van je fouten, je bent namelijk na elke fout extra bezig met de leerstof te herhalen.

     


Support melding aanmaken

  1. Beschrijf duidelijk waar en hoe het probleem zich voordoet.
  2. Beschrijf zo volledig mogelijk de stappen om het probleem te reproduceren. Zo kunnen wij meteen de handelingen zelf testen.
  3. Hoe beter wij voorzien zijn van informatie hoe sneller en vollediger wij de oplossing terug kunnen melden.
Vergeet niet je naam in te vullen.
Controleer het e-mailadres
Vergeet niet je telefoonnummer in te vullen, zodat we je rechtstreeks kunnen bereiken.




Invalid Input
Controle mislukt.